Case & reports

Kowledge is value

Case medieinsititet 

Biscotti

Granola

Vegan

Som konsumenter har vi blivit mer krävande online än i butik.

hur bra är detaljisterna?

 

Hur man bäst marknadsför sig och sina produkter kommer det alltid att finnas olika åsikter om. De nya möjligheterna och den nya tekniken står ofta högt i kurs.

 

Trots alla förändringar i marknadsföringsvärlden är det viktigt att komma ihåg att det fortfarande är människor som konsumerar produkter och de väljer fortfarande vad de ska konsumera baserat på känslor. Det som har ändrats är vår köpprocess och hur känslor för varor och produkter skapas.

 

Trots dagens ofta kortsiktiga KPI:er, som handlar mest om försäljning, är fortfarande grundstenarna i marknadsföring långsiktighet & räckvidd vilket ibland glöms bort. Kortsiktighetens risk är att den holkar ur affären och ökar pressen på vinster, vilket i längden kan bli en ond cirkel.

 

Efter 25 år med analys inom media vet vi att det ofta finns enkla lösningar på svåra problem, men att man har en tendens att ställa fel frågor i sökandet efter svar.

Det är där vi kommer in.

Thomas Juréhn

Smart Company

Fyll i din e-post och klicka så skickas rapporten till dig inom kort.

Om du ej har fått rapporten inom 5 minuter, titta i din skräppost